Menú

Servei de mediació de consum

QUÈ ÉS UNA MEDIACIÓ DE CONSUM?
És un procediment que es caracteritza per la intervenció d'un tècnic en mediació, que promou que les parts –persona consumidora i empresa– assoleixin per elles mateixes un acord  satisfactori, una solució consensuada i vinculant, que queda recollida en una acta.

QUINS SÓN ELS PRINCIPIS DE LA MEDIACIÓ?

  • Voluntarietat
  • Imparcialitat i neutralitat
  • Confidencialitat i bona fe
  • Universalitat
  • Territorialitat
  • Transparència

QUI HO POT DEMANAR?
Qualsevol persona física o jurídica que visqui a Vilanova i la Geltrú, que hagi adquirit béns o serveis en empreses de la ciutat, per contractació feta en establiment obert al públic. Persones consumidores d'altres poblacions que hagin adquirit béns o serveis en establiments comercials o a professionals
de Vilanova i la Geltrú.

ÉS UN SERVEI GRATUÏT?
Sí.

ON ES POT SOL·LICITAR?
Presencialment a l'OMIC de Vilanova i la Geltrú o de forma telemàtica  si es disposa de signatura digital. 

QUIN ÉS EL TERMINI DE RESPOSTA?
Si l'OMIC no admet la sol·licitud de mediació per alguns dels motius fixats per la normativa de consum, ho comunicarà a les parts en un termini màxim d'un mes des de la seva presentació. El resultat del procediment s'ha de donar a conèixer a les parts en un termini màxim de noranta dies naturals, comptats des de la data de presentació de la documentació necessària per tramitar la sol·licitud.

Díptic del servei de mediació.

Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord