L'OMIC és el servei públic de consum de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, que forma part de la Xarxa Local de Consum i que presta el servei amb el suport de la Diputació de Barcelona. La seva creació es remunta al 15 de març de 1986. Des de llavors té la missió:
-D'informar i vetllar per garantir els drets de les persones consumidores en les seves relacions de consum.
-D'atendre les seves consultes.
-De tramitar les reclamacions mitjançant la mediació i l'aplicació del Codi de Consum de Catalunya (Llei 22/2010, de 20 de Juliol).
A l'OMIC fem de mediadors entre les parts; només podem intervenir-hi quan hi ha conflictes de consum i la persona consumidora i l'empresa no han arribat a un acord.
En el supòsit que l'empresa no doni resposta o que aquesta no sigui satisfactòria, les persones consumidores poden adreçar-se a nosaltres per dur a terme les seves reclamacions, queixes o denúncies. Des de l'OMIC les estudiarem i les tramitarem de forma gratuïta.