-Informació i assessorament sobre drets com a persones consumidores.
-Campanyes d'inspecció informativa.
-Gestió de queixes, reclamacions i denúncies de persones residents a la ciutat.
-Mediació i conciliació en cas de conflicte entre les parts.
-Atenció a persones autònomes i microempreses ubicades a Vilanova i la Geltrú en serveis bàsics.
-Informació de la legislació i la normativa en matèria de consum.
-Col·laboració amb associacions de persones consumidores o altres entitats de consum.
-Lliurament de fulls de reclamació als comerços i informació sobre els seus drets i obligacions envers les persones consumidores.
-Tallers de formació i sensibilització en matèria de consum responsable a escoles de primària i secundària.
-Dia Mundial del Consumidor: el celebrem amb activitats de sensibilització adreçada als infants i les seves famílies (hores del conte). També fem campanyes de difusió que promouren un consum responsable i la defensa dels drets de les persones consumidores.
-Espai radiofònic a Canal Blau: programa sobre consum de trenta minuts de durada, conduït per Jordí Martí i la col·laboració dels inspectors de consum de l'OMIC.