L'OMIC, durant el 2022 ha gestionat 1495 accions de consum, d'aquestes accions, 972 han sigut reclamacions i 440 han estat consultes ateses al Servei d'Informació i assessorament. El 97 % de les reclamacions s'han resolt satisfactòriament.
El rescabalament aconseguit que s'ha retornat a la butxaca de les persones consumidores durant l'any ha sigut de 247.864 euros. A més a més, s'han enviat 54 denúncies, s'han atès 17 sol·licituds d'arbitratge i 12 queixes.
Cal destacar, també, que el grau de satisfacció a les enquestes pel que fa a l'atenció rebuda amb el servei és d'un 9,18 sobre 10.
Pel que fa als sectors més reclamats els subministraments bàsics (llum, gas i aigua) encapçalen la llista, seguit de les operadores de telefonia i, en tercer i quart lloc, les incidències relacionades amb comerç i el sector bancari.
A l'OMIC també fem activitats orientades a sensibilitzar en el consum responsable. Al 2022 hem fet 25 tallers a 10 centres educatius de la ciutat, que han arribat a 646 alumnes. A més a més, s'ha iniciat una col·laboració amb les biblioteques municipals, on s'han fet dues hores del conte adreçades a infants i les seves famílies amb l'objectiu de sensibilitar vers un consum conscient i responsable.