Menú

Divendres acaba el termini per bescanviar els Vilabons de la campanya nadalenca

Comparteix:
04/01/2024 14:02

A dos dies de finalitzar la promoció de bons subvencionats ja s'han utilitzat el 86% dels Vilabons venuts al comerç de proximitat

Divendres 5 de gener serà el darrer dia hàbil per poder bescanviar els Vilabons de la campanya de foment del comerç local que impulsen l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, la Cambra de comerç amb el suport de Viu Comerç i el Gremi de Restauració. La nit del 5 de gener caducarà la validesa dels bons adquirits. En aquesta edició s'han posat en circulació un total de 13.750  bons emesos per valor de 137.000 €. Uns vals de compra que es van exhaurir a les nou de la nit del 12 de desembre, 36 hores després d'haver iniciat la campanya. El primer dia que sortien a la venda ja es van adquirir més de 12.000 Vilabons.

El bescanvi dels bons en els establiments locals ha estat força continu i sostingut tot i que s'ha registrat alguns repunts de major consum per part dels 2.770 ciutadans empadronats que ha adquirit els bons de compra en la present campanya. La jornada que ha enregistrat el nombre més gran de bescanvis ha estat la del 12 de desembre amb més de 900 operacions. La segona jornada amb major nombre de transaccions ha estat el 16 de desembre amb gairebé 800. Significatives han estat també les vendes realitzades els dies 22 i 23 de desembre amb poc més de 800 bescanvis respectivament o les del 18 de desembre amb 800 exactes. Els dies amb menor volum de vendes (a banda dels estrictament festius) han estat el  17, 24 i 31 de desembre respectivament que, a més a més, coincideixen en diumenge.

Un total de 82 establiments s'han adherit a la campanya d'aquest any. En aquesta edició s'obria la possibilitat d'adhesió a tots els establiments de la ciutat. Les decisions de compra dels consumidors locals han concentrat el bescanvi dels Vilabons un 92% dels establiments adherits. La regidora de Projecció de ciutat, Capitalitat i Empresa, Anna Ribera, ha explicat que, al punt de cloure la campanya, des de l'Ajuntament es valora que: “La campanya ha funcionat i els Vilabons s'han repartit força entre els establiments adherits. Això ens referma en la voluntat de treballar per reforçar el comerç local. Aquest gener ens reunirem amb Viu Comerç per avançar conjuntament en un pla de xoc que doni resposta als reptes que experimenta el comerç local, ja sigui abordant la qüestió dels locals buits, avançar en la digitalització del sector o qüestions de finançament”

La campanya comporta una  injecció econòmica en el comerç local amb bons de compra subvencionats amb els quals el consumidor obté un descompte del 40%. La campanya segueix la línia de les anteriors i té com a objectiu potenciar el comerç local, tot incentivant el consum amb descomptes per a les compres en establiments de proximitat. L'Ajuntament ha destinat 55.000 euros que corresponen al 40% d'aquest import subvencionat per al total dels bons posats a la venda des de la plataforma https://vilanova.bonoconsumo.es/ca.

El repartiment dels Vilabons en els establiments també ha estat molt diversificat. En la part alta de les despeses hi ha fins a 12 establiments. El comerç que més bescanvis ha enregistrat, un total de 1.718, ha rebut un import subvencionat de  poc més de 6.800 euros. Entre els 6 següents establiments la forquilla de bons bescanviats ha suposat la injecció d'entre 3.500 i 1000€.  Els 6 establiments següents han percebut entre 900 i 500€ de subvenció en relació amb els vilabons bescanviats en aquests comerços. En 25 establiments més s'han bescanviat Vilabons que suposen una subvenció en una forquilla que es mou entre els 400 i els 200 euros. Finalment, els darrers 31 establiments rebran imports subvencionats entre els 190 i els 8€.

Cada bo comporta un descompte per al consumidor de 4€, per cada 10 € de compra feta en els establiments locals adherits. Un import que es el que l'establiment rep a partir de l'aportació subvencionada de l'Ajuntament. Pel que fa a la tipologia dels establiments, joguines, cultura, moda i complements se situen en els primers llocs. En la llista de comerços adherits, entre els 15 primers establiments amb més Vilabons bescanviats, apareixen tres llibreries. Els establiments de restauració també s'han beneficiat de la campanya amb 11 restaurants on els clients han abonat les consumicions i àpats amb Vilabons.

Acció ambiental del mapa de consum responsable

Durant aquestes festes també s'ha dut a terme una campanya de difusió del mapa de consum responsable amb el repartiment als establiments adherits a la iniciativa de mil ampolles de vidre, amb una funda verda serigrafiada amb els logos que identifiquen aquesta proposta per a promocionar valors, hàbits i consciència en el consum de la ciutadania.

L'objectiu és la reducció de l'ús d'envasos de plàstic i minorar-ne l'impacte ambiental. Al llarg de les visites de la regidora de Projecció de ciutat Capitalitat i Empresa als establiments que conformen el mapa de consum responsable s'han repartit un total de 20 ampolles per establiment adherit perquè siguin els comerços els que els distribueixin entre els clients habituals.

.

.

.

.

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Consum
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració