L'OMIC només pot intervenir quan hi ha un conflicte de consum i la persona consumidora i l'empresa no han arribat a un acord. Per això és imprescindible que primer reclameu a l'empresa amb la qual heu tingut el problema per mitjà de qualsevol canal que us permeti conservar una prova:
Un cop feta la reclamació (recomanem fer-ho per escrit), l'empresa té 30 dies per donar una resposta. Si no ho fa o aquesta no ha sigut satisfactòria, podeu adreçar-vos a l'OMIC per tal que estudiem i tramitem la vostra sol·licitud.
D O C U M E N T A C I Ó necessària per presentar una queixa, reclamació o denúncia a l'OMIC:
El tràmit es pot fer presentant l'esmentada documentació de manera presencial a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania o de forma telemàtica, si disposeu de signatura digital. Recordeu que l'OMIC és competent quan hi ha una relació de consum i la persona consumidora està empadronada a Vilanova i la Geltrú.