Menú

Gestió de reclamacions, queixes i denúncies

Reclamacions en matèria de consum: presentar una queixa, reclamació o denúncia a l'OMIC

L'OMIC només pot intervenir quan hi ha un conflicte de consum i la persona consumidora i l'empresa no han arribat a un acord. Per això és imprescindible que primer reclameu a l'empresa amb la qual heu tingut el problema per mitjà de qualsevol canal que us permeti conservar una prova:

  • Full oficial de queixa, reclamació o denúnica de la Generalitat de Catalunya.
  • Correu electrònic.
  • Correu postal: carta certificada amb avís de recepció o burofax.
  • Formulari web.
  • Telèfon: si utilitzeu aquest canal, recordeu-vos-en sempre de demanar el número d'incidència de la trucada.

Un cop feta la reclamació (recomanem fer-ho per escrit), l'empresa té 30 dies per donar una resposta. Si no ho fa o aquesta no ha sigut satisfactòria, podeu adreçar-vos a l'OMIC per tal que estudiem i tramitem la vostra sol·licitud.

D O C U M E N T A C I Ó  necessària per presentar una queixa, reclamació o denúncia a l'OMIC:

  • Sol·licitud emplenada de queixa, reclamació o denúncia  (si el tràmit es fa presencialment).
  • Reclamació presentada prèviament a l'empresa i resposta de la mateixa si n'hi ha.
  • Documentació acreditativa dels fets que motiven la reclamació (factures, contractes, pressupostos, bitllets de transport, etc.).

El tràmit es pot fer presentant l'esmentada documentació de manera presencial a l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania o de forma telemàtica, si disposeu de signatura digital. Recordeu que l'OMIC és competent quan hi ha una relació de consum i la persona consumidora està empadronada a Vilanova i la Geltrú.

Reclamacions en matèria de consum: presentar una queixa, reclamació o denúncia a l'OMIC
T'ha sigut útil aquesta pàgina? Si No
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració
Utilitzem cookies per garantir-vos una millor experiència al web. Si continueu navegant, entendrem que n'accepteu el seu ús. Més informació D'acord