L'OMIC és el servei públic de consum de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, que forma part de la Xarxa Local de Consum i que presta el servei amb el suport de la Diputació de Barcelona. La seva creació es remunta al 15 de març de 1986. Des de llavors té la missió:
-D'informar i vetllar per garantir els drets de les persones consumidores en les seves relacions de consum.
-D'atendre les seves consultes.
-De tramitar les reclamacions mitjançant la mediació i l'aplicació del Codi de Consum de Catalunya (Llei 22/2010, de 20 de Juliol).
A l'OMIC fem de mediadors entre les parts; només podem intervenir-hi quan hi ha conflictes de consum i la persona consumidora i l'empresa no han arribat a un acord.
En el supòsit que l'empresa no doni resposta o que aquesta no sigui satisfactòria, les persones consumidores poden adreçar-se a nosaltres per dur a terme les seves reclamacions, queixes o denúncies. Des de l'OMIC les estudiarem i les tramitarem de forma gratuïta.
ADREÇA
Pl. de la Vila, 10
08800 Vilanova i la Geltrú.
HORARI
De dilluns a divendres, de 09.30 a 14.00 h
L'OMIC durant l'any 2021 ha gestionat 1.022 reclamacions de consum, la majoria s'han resolt satisfactòriament (98%). El rescabalament aconseguit que s'ha retornat a la butxaca de les persones consumidores durant l'any ha sigut de 159.989 euros. Cal destacar, també, que el grau de satisfacció a les enquestes pel que fa a l'atenció rebuda és d'un 9,05. Com avalen les dades, l'OMIC continua sent un servei públic de referència a la ciutat en matèria de defensa dels drets de les persones consumidores.
Pel que fa als sectors més reclamats, el de la telefonia encapçala la llista, seguit dels dels subministraments bàsics (llum, gas i aigua) i les incidències relacionades amb el comerç en establiments.