Els danys i robatoris en aparcaments són desafortunadament bastant comuns i en molts casos l'usuari desconeix quins drets té. A continuació us expliquem quins drets teniu com a usuaris d'aquest servei en cas que hàgiu patit un incident relacionat amb aquesta matèria i us donem consells sobre com actuar.
Primer de tot definirem el servei d'aparcament com aquell en el qual se cedeix un espai en un recinte per a l'estacionament de vehicles de motor, que implica un deure de vigilància i custòdia del vehicle durant el temps real d'ocupació, a canvi d'un preu determinat. Quedarien excloses les anomenades zones blaves, per les quals es paga una taxa municipal per estacionar el vehicle.
Per que fa a robatoris és l'empresa qui s'ha de fer càrrec de totes les coses que siguin pròpies del vehicle (fixes i inseparables): rodes, seients, i tota la resta que no es pugui extreure amb facilitat, i per descomptat, del propi vehicle. D'altres objectes com telèfons mòbils, ordinadors portàtils, i tota la resta d'objectes que hi hagi dins del vehicle no es farà responsable, encara que aquests estiguin amagats o guardats al maleter.
En matèria de danys, l'empresa del pàrquing s'ha de fer càrrec de tots els que pateixi el vehicle mentre estigui estacionat a la plaça d'aparcament: els originats per altres usuaris, per despreniments, entre d'altres.
Com actuar si el nostre vehicle ha sofert un dany o un robatori.
Fer fotos de l'estat del vehicle.
Complir amb les obligacions de l'aparcament i pagar la tarifa corresponent, si encara no s'ha fet.
Guardar el tiquet/factura.
Si els danys són substancials trucar a la policia local per tal de que aixequin acta.
Si l'empresa no es vol fer càrrec del robatori o del dany sofert, demanar el full oficial de reclamació a l'empresa. Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta o aquesta no és satisfactòria, contacteu amb l'OMIC.
Consells a les persones usuàries d'aparcaments.